+372 53 488 999          Võta ühendust!

Ümberehitamised

SAAB 900 Pick-Up M1993(SAAB Pick-Up)
Ainulaadne eksemplar kogu maailmas, valminud ideest kuni lõppteostuseni Eestis.

Auto valmistamise idee on Autotarvete OÜ-l plaanis olnud juba 90-ndate aastate keskpaigast. Alguses mõtlesime Classic SAAB-900-st sellise Pick-Up-i valmistada, aga kahjuks ei leidnud sobivat isendit toorikuks. Pealegi olid saadaolevad Classic-d kohati juba roostet külge võtma hakanud.
Kuid siis 2002 aasta septembris, pakuti meile ühte avariilist SAAB-900 NG-d. Avarii polnud toimunud mitte sugugi tagaosasse vaid hoopis vasakusse esinurka. Tegemist on siis algselt SAAB-900 NG 2,0i M94 5-ust manual.
Enne avariid oli see auto meie firmas korrektselt hoolduses käinud ning mul hakkas kahju seda varuosadeks teha. Pealegi oli ka remondi ajalugu meile teada, mis kinnitas selle SAAB-i head tehnilist seisukorda.
Seejärel seisis auto u. 1-aasta garaazis. Samal ajal tegelesime 900 Pick-Up-i projekteerimisega. Kui joonised valmis said oli aeg asuda keretööde juurde.
Kere ümberehitustööd algasid novembris 2003. Tarvis oli avarii tagajärjel deformeerunud kereosad sirgeks venitada, purunenud detailid välja vahetada, uued varuosad külge sobitada. Seejärel õigest kohast ära lõigata katus, keevitada kinni tagauksed, leida sobiva profiiliga taga vahesein, mõelda välja kuidas hakkab avanema tagaluuk ning teha tugevdus või turvasõrestik kasti ja keret seestpoolt toestama. See kõik võttis oma aja.

Kevadel 2004 oli võimalik pinnaviimistlustöödega pihta hakata. Järgnes 4-kuud keevituskohtade tinaga ülevalamist, tuima näoga pahteldamist, pahtli lihvimist ja lõpuks värvimist.

Sügisel 2004 sai 900 Pick-Up keretööde poolest valmis. Järgnes taas aastane periood, mil meil ei olnud aega projektautoga tegeleda.
Kuni siis 2005 aasta lõpupoole tellisime Custom Made tagaklaasi ning uue tuuleklaasi. Ostsime veel ühe avariilise SAAB-900 NG, seekord kindla eesmäriga – varuosadeks. Sellelt autolt saime ilusa beezi nahksisu ning palju muud vajalikku, mida uuena poleks mõtet olnud ostma hakata.

Kasti sisu lõikasime šabloonide järgi välja alumiinium riffle-plekist. See sai needitud kasti tugevduskarkassi külge. Tagaluugile vedasime ka uued elektrijuhtmed, kuna luuk avaneb nüüd portena allapoole.

2006 aasta septembrikuus oli auto sedavõrd valmis, et sai alustada ümberehitustööde ametliku poolega. Taotlesime AutoRegistriKeskuselt loa ümberehituse vormistamiseks ning auto registreerimiseks väike veokina ehk Pic-Up-ina. Ekspertiis vaatas auto põhjalikult üle (ka kere kandevkonstruktsioonid) ja väljastas nõusoleku.
Peale ARK-s registreerimist läbis 900 Pick-Up ka tehnilise ülevaatuse täiesti veatult.
Seejärel tekkis mõte paigaldada kastile ka plast kõvakate. Selle valmistamine osutus päris keeruliseks, kuna arvestama pidi paljude asjaoludega, nn. et luugi disain ei tohi rikkuda auto üldmuljet, kuidas vältida vee sattumist kasti sisemusse ja milliseid hingi kasutada et oleks piisavalt tugevad.

Hingede osas tuli lahendus SAAB-i valikust! Kasutusse läksid SAAB 9-5 kapoti hinged millede konstruktsioon on piisavalt tugev.
9-5 hingede kasutamiseks tuli hingede kinnituste pooled neetidest lahti võtta, omavahel ära vahetada ning endiste neetide asemele paigaldada poldid.

Kasti kate valmis aprillis 2007.

2008 aasta alguses alustasime ümberehitustöödega, mis auto välismuses eriti ei kajastu. Nimelt oli meil juba projekti alguses plaanis välja vahetada tehase poolt paigaldatud B206I (96 kW) mootor ja asendada see B234R-iga (165 kW). Samade tööde käigus lisasime veel originaal Cruise Control System-i ja Automatic Climate Control System-i. Lisaks vahetasime turbo koos jahutus- ning õlitorustikuga – B234R Mitsubishi turbokompressori asemele paigaldasime B235R (TD04HL-15T) turbokompressori.
Seoses selliste suurte muudatustega 900 Pick-Up-i olemuses tuli välja vahetada kogu elektrisüsteem. Autolammutusest soetasime NG900 MY1997 juhtmete täieliku komplekti koos turvavööde ja ABS-süsteemiga. Osaliselt tuli välja vahetada ka piduritorustik, mis paraku M97-l on veidi teistsugune. Novembris 2008 said need konkreetsed töölõigud lõpusirgele.

Kui juba sellises mahus oli vaeva nähtud, oli aeg alustada i-le täpi panemisega. Juba varasemalt oli soetatud Simonsi 2,5″ kahe väljundiga väljalaske süsteem, mis masstoodangule iseloomulikul moel tuli ümber teha. Esiteks ulatusid torud liiga pikalt tagastange alt välja ning teiseks polnud summuti otste suund 900 Pick-Up-i disainiga kooskõlas.

2011 projekteerisime ja valmistasime tagaluugi kesklukustussüsteemi ning tegime sellekohased muudatused el.süsteemis.

Tänaseks võib öelda, et SAAB 900 Pick-Up on valmis.

Naudi fotosid siit!

Scroll to top

SaabiAnti koduleht


Tootekataloog